Všeobecné obchodní podmínky
Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) obchodní společnosti CAIRO CZ, spol. s r.o., IČO: 26842441, se sídlem Lubina 1952, 744 01 Frenštát pod Radhoštěm, zapsaná v OR vedeném u KS v Ostravě, oddíl C, vložka 50206 (dále jen „CAIRO CZ Akademie“),upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi společností CAIRO CZ Akademie a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu společnosti CAIRO CZ Akademie. Internetový obchod je provozován na webové stránce společnosti CAIRO CZ Akademie umístěné na internetové adrese www.akademie.cairocz.cz (dále jen „Webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní Webové stránky (dále jen „Webové rozhraní obchodu“).
Ustanovení odchylná od těchto Obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě či ve zvláštních podmínkách pro určité služby. Odchylná ujednání v kupní smlouvě nebo ve zvláštních podmínkách mají přednost před ustanoveními těchto Obchodních podmínek. Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva i Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
CAIRO CZ Akademie si vyhrazuje právo Obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek. Aktuální znění Obchodních podmínek je zveřejněno na Webové stránce.
Definice smluvních stran
Prodávající (CAIRO CZ Akademie): Prodávajícím je výše uvedená obchodní společnost, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
Kupující: Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která prostřednictvím Webového rozhraní obchodu objedná zboží a/nebo služby ve formě střeleckých kurzů nabízených CAIRO CZ Akademie, čímž dojde k uzavření kupní smlouvy (dále jen „Kupující“). V případě fyzické osoby, která uzavírá smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu povolání, se jedná o spotřebitelskou smlouvu a taková osoba je spotřebitel (dále jen „Spotřebitel“).
Pokud právní předpisy omezují podmínky nákupu nabízeného zboží nebo služeb (např. z důvodu věku, držení příslušného zbrojního průkazu či oprávnění apod.), nelze uzavřít platnou smlouvu s osobou, která tyto zákonné podmínky nesplňuje. Právní jednání směřující k uzavření takové smlouvy je od počátku neplatné. Zejména koupě střeliva nebo některých zbraní vyžaduje splnění podmínek dle zákona o zbraních (č. 119/2002 Sb.) – pokud Kupující tyto podmínky nesplňuje, smlouva nemůže vzniknout.
V případech smluv o kurzech (viz Podmínky účasti na kurzu níže) se za Kupujícího považuje též osoba, která je v objednávce určena jako účastník kurzu (odlišný od objednatele). Taková osoba je povinna dodržovat veškeré povinnosti stanovené těmito dokumenty stejně jako Kupující. Kupující, který přihlašuje na kurz třetí osobu, odpovídá za seznámení této osoby s Podmínkami účasti na kurzu a s Bezpečnostními pravidly.
Uživatelský účet
Na základě registrace Kupujícího na Webové stránce může Kupující vstupovat do svého uživatelského rozhraní, odkud může provádět objednávky zboží i kurzů (dále jen „Uživatelský účet“). Při registraci a při objednávání je Kupující povinen uvádět pravdivé a správné údaje. Údaje uvedené v Uživatelském účtu je Kupující povinen při jakékoliv jejich změně aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně přístupových údajů k Uživatelskému účtu a nesmí umožnit využívání účtu třetím osobám. CAIRO CZ Akademie nenese odpovědnost za případné škody způsobené porušením této povinnosti.
CAIRO CZ Akademie může zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj účet déle než 3 roky nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně Obchodních podmínek). Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nezbytnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího či třetích osob.
Uzavření smlouvy (objednávka)
Veškerá prezentace zboží a kurzů umístěná na Webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru. Prodávající není povinen uzavřít smlouvu ohledně takto prezentovaného zboží či služeb; ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Pro objednání zboží či kurzu vyplní Kupující objednávkový formulář na Webové stránce. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o objednávaném kurzu či zboží, způsobu úhrady ceny a případně způsobu doručení zboží, včetně nákladů na doručení (u zboží). Před závazným odesláním objednávky má Kupující možnost zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné.
Odeslání objednávky je považováno za návrh na uzavření smlouvy ze strany Kupujícího. Prodávající potvrdí obdržení objednávky informativním e-mailem na adresu uvedenou Kupujícím; toto potvrzení není akceptací návrhu, pokud to výslovně neuvede. Vlastní uzavření kupní smlouvy nastává teprve výslovným přijetím objednávky ze strany Prodávajícího (akceptací), jež je Kupujícímu doručeno elektronickou poštou (na e-mail Kupujícího). Přílohou akceptace jsou aktuální Obchodní podmínky a případné další dokumenty. Pokud Prodávající nepotvrdí výslovně přijetí objednávky do 5 pracovních dnů, má se zato, že návrh odmítl.
Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku (či její část) ještě před uzavřením smlouvy, případně odstoupit od již uzavřené smlouvy, pokud zjistí závažné skutečnosti bránící plnění smlouvy. Zejména může odmítnout či stornovat objednávku v případě výrazné chyby v ceně (např. zjevně mylně nízké ceny způsobené technickou chybou), při nedostupnosti zboží/služby, nebo z důvodu bezpečnostního rizika či jiného obdobně vážného důvodu, pro který není vhodné zboží nebo službu dodat. O takovém kroku bude Kupující informován na poskytnutý kontakt; v případě již zaplacené objednávky Prodávající neprodleně vrátí Kupujícímu uhrazenou částku stejným způsobem, jakým byla platba přijata.
Cena zboží a služeb a platba
Ceny zboží a kurzů jsou na Webové stránce uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech souvisejících poplatků. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na Webovém rozhraní obchodu. Prodávající není plátcem DPH (pokud není výslovně uvedeno jinak). Případné další daně a cla spojené s dodáním zboží do zahraničí nese Kupující.
Kupní cenu zboží či kurzu a případné náklady na dodání (poštovné, balné) může Kupující uhradit některým z následujících způsobů:
- Bezhotovostně převodem na bankovní účet Prodávajícího,
- bezhotovostně online platební kartou či prostřednictvím platební brány,
Není-li dohodnuto jinak, cena je splatná ihned při uzavření kupní smlouvy. Při bezhotovostní platbě převodem je Kupující povinen uhradit cenu společně s uvedením variabilního symbolu platby (číslo objednávky); závazek je splněn připsáním částky na účet Prodávajícího. Prodávající je oprávněn požadovat úhradu celé ceny ještě před odesláním zboží Kupujícímu či poskytnutím služby – ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije. Daňový doklad (faktura) bude Kupujícímu vystaven a zaslán v elektronické podobě na jeho e-mailovou adresu.
Dodání zboží
Po úhradě objednávky bude zákazníkovi vystaven a zaslán elektronický poukaz na kurz ve formátu PDF na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Poukaz je doručen zpravidla ihned po zaplacení (nejpozději do 24 hodin).
Zákazník je povinen zkontrolovat doručený e-mail včetně složky „Spam“ či „Hromadné“ a v případě, že poukaz neobdrží, neprodleně kontaktovat CAIRO CZ Akademii na e-mailu guns@cairocz.cz.
Odstoupení od smlouvy (vrácení zboží)
Odstoupení Spotřebitele: Pokud je Kupní smlouva uzavřena prostředky komunikace na dálku (přes e-shop) a jde-li o smlouvu, od níž není odstoupení vyloučeno, má Spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední položky dodávky. V případě smlouvy o poskytnutí služby (kurzu) má Spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy 14 dnů od jejího uzavření, pokud již kurz v té době neproběhl; to se však nepoužije u smluv o volnočasové aktivitě s pevným termínem konání – viz níže Podmínky účasti na kurzu.
Výjimky: Spotřebitel bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od kupní smlouvy zejména:
- o dodávce zboží upraveného podle přání Spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným po dodání,
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které Spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej nelze vrátit,
- o dodání audio/video nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil původní obal,
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil, že v takovém případě nemá právo na odstoupení,
- o poskytnutí služby související s využitím volného času (např. kurz), pokud podnikatel plní v určeném termínu (viz Podmínky účasti na kurzu níže).
Nejedná-li se o případ, kdy je odstoupení vyloučeno, a Spotřebitel chce využít právo na odstoupení, musí odstoupení (odhlášení) prokazatelně odeslat Prodávajícímu do 14 dnů od převzetí zboží (resp. uzavření smlouvy o službě). Pro odstoupení může Spotřebitel využít vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím či jakékoliv jednoznačné prohlášení učiněné vůči Prodávajícímu. Odstoupení může Spotřebitel zaslat v písemné formě na adresu sídla Prodávajícího či elektronicky na e-mail Prodávajícího guns@cairocz.cz.
Pokud Spotřebitel odstoupí od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů od odstoupení zaslat nebo předat Prodávajícímu zpět obdržené zboží. Zboží by mělo být vráceno úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno v četně obalů – pokud to již není dobře možné (rozbalený obal), nevadí to uplatnění práva odstoupit, Spotřebitel však odpovídá za snížení hodnoty zboží (viz níže). Náklady vrácení zboží nese Spotřebitel, a to i v případě, že zboží pro svou povahu nemůže vrátit obvyklou poštovní cestou.
Prodávající vrátí Spotřebiteli všechny přijaté platby za danou smlouvu (včetně případných nákladů na dodání zboží) do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, a to stejným způsobem, jakým platbu přijal. Pokud Spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízel, vrátí Prodávající náklady na dodání ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu. Prodávající však není povinen vrátit platby dříve, než obdrží vrácené zboží nebo než Spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět. Vrácení peněz proběhne bezhotovostně na účet, ze kterého Spotřebitel hradil, nedohodne-li se s Prodávajícím výslovně jinak.
Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží (tj. způsobem, jakým by si zboží prohlédl a vyzkoušel v kamenné prodejně). Pokud zboží bylo užíváno nad tento rámec a jeví známky opotřebení či poškození, je Prodávající oprávněn takové snížení hodnoty jednostranně započíst proti vracené částce.
Vrácení zboží podnikatelem: Je-li Kupující podnikatel (nejedná se o Spotřebitele), možnost odstoupení od smlouvy se řídí občanským zákoníkem. Podnikatel nemá zákonné právo na vrácení zboží bez důvodu. V případě dohody o zrušení smlouvy může Prodávající požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Vrácení dárku: Bylo-li společně se zbožím poskytnuto Kupujícímu zdarma jakékoliv darované zboží (dárek), je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení Spotřebitele od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva účinnosti. Spotřebitel je v takovém případě povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
Reklamace služeb (kurzů)
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že kurz bude poskytnut ve sjednaném rozsahu a kvalitě. Pokud kurz neproběhne nebo je poskytnut v menším než dohodnutém rozsahu z důvodů na straně Prodávajícího, má Kupující právo zejména na:
- bezplatné odstranění vady (např. zajištění náhradního termínu nebo instruktora),
- přiměřenou slevu z ceny kurzu, nebo
- odstoupení od smlouvy s vrácením zaplacené ceny kurzu, pokud vadu nelze napravit jinak.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co zjistí nedostatky v poskytnutí kurzu, a to e-mailem na guns@cairocz.cz nebo písemně na adresu sídla společnosti. Prodávající rozhodne o reklamaci do 30 dnů od jejího doručení.
Řešení sporů a dozor
Kupující – Spotřebitel má v případě sporu z kupní smlouvy právo na mimosoudní řešení sporu. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (ČOI), Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, web: adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí, lze najít na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr . Dozor nad dodržováním povinností dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává též Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží a poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění; kontrolu nad živnostenskou činností vykonává příslušný živnostenský úřad.
Smluvní vztah se řídí právním řádem České republiky. Je-li Kupující spotřebitelem, řídí se právní vztahy výslovně neupravené těmito podmínkami občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. Není-li Kupující Spotřebitelem, řídí se vztahy občanským zákoníkem s vyloučením kolizních norem a Úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží.
Závěrečná ustanovení
Pokud by bylo některé ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné či neúčinné (či se takovým stalo), nastoupí na jeho místo ustanovení, které se svým smyslem co nejvíce blíží neplatnému ustanovení. Neplatností či neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Tyto Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím. V případě odlišné úpravy v Podmínkách účasti na kurzu nebo v jiných zvláštních podmínkách publikovaných CAIRO CZ Akademie, mají tyto zvláštní podmínky přednost před zněním Obchodních podmínek v příslušné části.
Kupní smlouva včetně Obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího a není přístupná. Obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. září 2025.
Podmínky účasti na kurzu
Kurzy pořádané společností CAIRO CZ Akademie (dále jen „kurzy“) jsou vzdělávací služby v oblasti střelecké přípravy. Jde o volnočasové aktivity poskytované v pevně stanovených termínech nebo obdobích konání; z tohoto důvodu Spotřebitel nemůže odstoupit od již uzavřené smlouvy kurzu ve 14denní lhůtě dle § 1829 občanského zákoníku. Pravidla změny či zrušení účasti ze strany Kupujícího upravují Storno podmínky (viz další oddíl).
Účast na kurzu je podmíněna řádným zakoupením kurzu (uzavřením smlouvy a úhradou ceny) a dodržením všech níže uvedených podmínek. Kurzy se konají převážně na externích střelnicích nebo výcvikových prostranstvích, často ve venkovních podmínkách. V závislosti na charakteru kurzu mohou probíhat i za ztížených povětrnostních či jiných podmínek (např. simulace nestandardních situací).
Požadavky na účastníka: Účastník kurzu (Kupující nebo jím určená osoba) musí splňovat veškeré zákonné podmínky pro daný typ kurzu (např. věk 15 let pro zacházení se zbraní, případně vlastnictví příslušné skupiny zbrojního průkazu u pokročilých kurzů apod.). Je-li podmínkou účasti vlastnictví zbrojního průkazu či jiného dokladu, je účastník povinen jej na výzvu instruktora předložit; nesplnění této podmínky může vést k vyloučení z kurzu bez náhrady (viz níže).
Povinnosti a pravidla pro účastníky kurzu:
- Vhodné vybavení: Účastník je povinen dostavit se na kurz ve vhodném oblečení a obuvi odpovídající typu a náročnosti kurzu, povětrnostním podmínkám a prostředí střelnice. Doporučuje se mít i náhradní oděv a obuv pro případ promoknutí či znečištění. Dále účastník používá vlastní ochranné pomůcky (sluchátka, brýle) nebo si je vypůjčí od pořadatele na místě.
- Fyzická a psychická způsobilost: Účastník bere na vědomí, že střelecké kurzy mohou mít zvýšenou fyzickou i psychickou náročnost. Je zakázáno absolvovat kurz pod vlivem alkoholu, omamných či psychotropních látek nebo léků snižujících schopnost soustředění či orientace, stejně jako v případě onemocnění, které by mohlo ovlivnit bezpečnost. Účastník musí zvážit svůj zdravotní stav a kondici vzhledem k nárokům kurzu; doporučuje se mít sjednané úrazové pojištění (viz Bezpečnostní upozornění níže).
- Dodržování předpisů a pokynů: Účastník je povinen dodržovat veškeré platné právní předpisy vztahující se k provedení kurzu, zejména zákon č. 119/2002 Sb., o střelných zbraních a střelivu, v platném znění, a dále provozní řád střelnice či jiného prostoru, kde kurz probíhá. Účastník je povinen uposlechnout veškeré pokyny instruktorů a dalších oprávněných osob zajišťujících kurz (např. správce střelnice, zbrojíř). Porušení právních předpisů nebo pokynů může vést k okamžitému vyloučení z kurzu bez náhrady (viz níže). Účastí na kurzu Kupující/účastník stvrzuje, že byl seznámen s provozním řádem střelnice a bezpečnostními pravidly a zavazuje se je dodržovat.
- Zákaz manipulace se zbraní bez dozoru: Účastník smí manipulovat se zbraněmi na kurzu pouze na určených místech a v přítomnosti instruktora nebo jiné pověřené osoby. S palnou zbraní se vždy zachází, jako by byla nabitá – účastník je povinen dbát této zásady a všech dalších bezpečnostních pravidel (viz Bezpečnostní upozornění níže) při veškeré manipulaci se zbraní.
Pokud si Kupující/účastník objedná ke kurzu také střelivo a není oprávněn takové střelivo nabývat do vlastnictví (tj. nevlastní příslušný zbrojní průkaz), nejde o prodej střeliva – takové střelivo bude účastníkovi pouze svěřeno pro jeho spotřebu v rámci výuky na kurzu, pod dohledem oprávněné osoby, a po skončení kurzu (resp. při přerušení nebo na konci každého dne kurzu) je účastník povinen zbývající střelivo vrátit instruktorovi k bezpečné úschově. Nejedná se tedy o nabytí střeliva do vlastnictví, ale o nájem věci movité po dobu trvání kurzu. U vícedenních kurzů ukládá instruktor střelivo k úschově po skončení každého dne či bloku kurzu.
Pokud si účastník objedná ke kurzu střelivo a prokáže, že je oprávněn takové střelivo nabýt (má platný ZP a případně povolení), může mu být střelivo předáno pro vlastnictví – v takovém případě se jedná o prodej zboží a uplatní se podmínky prodeje zboží (předání proběhne osobně na střelnici jako na provozovně Prodávajícího).
Objedná-li si účastník ke kurzu i jiný hmotný produkt z nabídky (např. doplňkové vybavení, merchandising), který slouží k použití během kurzu, pak nejde-li o prodej (převod vlastnictví), platí, že taková věc je poskytnuta k užívání po dobu trvání kurzu. Typicky výpůjčka ochranných pomůcek (brýle, sluchátka, vesty apod.) je bezplatná výpůjčka na dobu trvání kurzu; v případě jiného vybavení může jít o nájem za sjednanou cenu po dobu trvání kurzu. U vícedenních kurzů je účastník povinen vypůjčené nebo pronajaté věci vždy na konci každého dne odevzdat instruktorovi k úschově.
Vyloučení z kurzu: Pokud se účastník během kurzu dopustí hrubého porušení bezpečnostních pravidel nebo opakovaně poruší povinnosti stanovené instruktorem, případně pokud z hlediska zdravotního stavu či bezpečnosti není schopen pokračovat, je instruktor (nebo správce střelnice) oprávněn účastníka z kurzu vyloučit. V takovém případě vzniká nárok na vyloučení bez náhrady – účastník nemá právo na vrácení kurzovného ani dalších nákladů, které v souvislosti s kurzem vynaložil. V odůvodněných případech (např. náhlá zdravotní indispozice) může CAIRO CZ Akademie poskytnout vyloučenému účastníkovi náhradní plnění či poměrnou slevu dle vlastního uvážení.
Pokud účastník dobrovolně ukončí či přeruší účast na kurzu (z jiných než bezpečnostních důvodů) nebo nedorazí na kurz bez omluvy, nemá nárok na vrácení uhrazené ceny kurzu ani souvisejících poplatků (např. za pronájem zbraně).
Storno podmínky a změna účasti
Níže jsou shrnuty podmínky pro zrušení nebo změnu účasti na kurzech CAIRO CZ Akademie ze strany Kupujícího/účastníka i pořadatele:
- Zrušení ze strany účastníka (včas): Kupující je oprávněn písemně zrušit objednávku kurzu nejpozději 14 dnů před dnem konání kurzu. V takovém případě má právo na vrácení 100 % již uhrazené ceny kurzu. Zrušení objednávky (storno) musí být v uvedené lhůtě doručeno Prodávajícímu, nejlépe e-mailem na adresu guns@cairocz.cz(případně doručeno poštou). Uhrazená částka bude vrácena do 14 dnů od doručení storna na účet, ze kterého byla platba přijata.
- Zrušení ze strany účastníka (později než 14 dnů před kurzem): Pokud je požadavek na zrušení kurzu doručen méně než 14 dnů před termínem, není již jednostranné odstoupení možné. Kupující v takovém případě přebírá nebezpečí změny okolností (§ 1765 odst. 2 obč. zák.) a nese riziko, že se kurzu nebude moci zúčastnit. Prodávající však umožňuje, aby Kupující přenechal svou účast na kurzu jiné osobě – musí to ale předem oznámit a nového účastníka dohodnout s Prodávajícím, který s ním musí vyslovit souhlas. Převodem účasti na náhradníka se má za to, že původní Kupující zakoupil kurz pro tuto třetí osobu na své náklady. (Prodávající si u takové náhradní osoby vyhrazuje právo odmítnutí účasti z důvodů bezpečnosti či nesplnění podmínek, obdobně jako u původního Kupujícího.)
- Výjimky (individuální řešení): Ve výjimečných, zvlášť odůvodněných případech může Prodávající udělit výjimku z výše uvedených storno podmínek a nabídnout Kupujícímu náhradní řešení nebo kompenzaci dle vlastního uvážení (např. přesun na jiný termín, voucher v hodnotě kurzu apod.). Toto je čistě na posouzení Prodávajícího (typicky při vážných nenadálých událostech na straně Kupujícího).
- Zrušení ze strany pořadatele: CAIRO CZ Akademie si vyhrazuje právo zrušit kurz v případě, že se k němu nepřihlásí minimální potřebný počet účastníků, nebo pokud nastanou okolnosti bránící bezpečnému a řádnému konání kurzu (např. nepříznivé počasí, bezpečnostní rizika apod.). Z téhož důvodu může Prodávající zrušit i objednávky návazných kurzů, které podmiňovala účast na zrušeném kurzu. O zrušení kurzu bude Kupující neprodleně informován e-mailem nebo telefonicky. Již zaplacené kurzovné bude v takovém případě vráceno v plné výši na účet, ze kterého bylo uhrazeno, a to do 10 pracovních dnů od oznámení o zrušení (případně od sdělení platebních údajů Kupujícího). Další nároky vůči Prodávajícímu jsou vyloučeny, nebude-li dohodnuto jinak.
- Zmeškání části kurzu: Pokud je kurz vícedenní nebo rozdělený do více bloků a Kupující se nemůže z části zúčastnit (nebo některý den nedorazí), nelze to považovat za vadu na straně Prodávajícího. Pořadatel neodpovídá za nevyužití všech částí kurzu účastníkem. Dle možností se pokusí účastníkovi poskytnout alespoň zkrácené plnění či materiály, nárok na náhradu ani poměrnou slevu však nevzniká.
Zásady zpracování osobních údajů (GDPR)
Společnost CAIRO CZ, spol. s r.o., IČO: 26842441, se sídlem Průjezdní 1252/8b, 735 35 Horní Suchá, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě (dále jen „Správce“) tímto v souladu s čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“) informuje zákazníky, účastníky kurzů a uživatele webu (dále jen „Subjekt údajů“) o zpracování jejich osobních údajů.
Rozsah zpracování osobních údajů: Správce zpracovává osobní údaje, které mu Subjekt údajů poskytne v souvislosti s objednávkou zboží nebo kurzu, registrací Uživatelského účtu nebo poptávkou služeb. Jedná se zejména o identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon), údaje o objednaném zboží/kurzu a další údaje nezbytné pro plnění smlouvy. V případě kurzů může jít i o údaje potřebné k zajištění bezpečnosti a zákonných podmínek (např. číslo zbrojního průkazu u střeleckých kurzů pro držitele ZP). Správce dále zpracovává údaje získané během komunikace se Subjektem údajů (např. obsah e-mailové či telefonické komunikace) a údaje o platební morálce (informace o zaplacení). Webové stránky mohou zpracovávat také údaje o chování návštěvníků na webu (soubor cookies, IP adresa) – tyto otázky upravuje samostatná Cookies politika.
Účel a právní základ zpracování: Osobní údaje Subjektu údajů jsou zpracovány především za účelem uzavření a plnění smlouvy (vyřízení objednávky zboží nebo kurzu, dodání zboží, umožnění účasti na kurzu, poskytnutí služeb, vyřizování případných reklamací). Právním základem je tak plnění smlouvy dle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, a současně také plnění právních povinností Správce dle obecně závazných předpisů. Těmito povinnostmi jsou zejména povinnosti podle zákonů o ochraně spotřebitele, o účetnictví a o DPH (uchování účetních dokladů, evidence EET apod.). Dále může Správce zpracovávat osobní údaje na základě svého oprávněného zájmu (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR), kterým je zejména přímý marketing – zasílání obchodních sdělení zákazníkům. Pokud Správce využije elektronický kontakt zákazníka pro šíření obchodních sdělení týkajících se jeho vlastních obdobných produktů nebo služeb, činí tak v souladu s § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti (zákazník má možnost takové zasílání při objednávce odmítnout, nebo kdykoliv následně odhlášením ve zprávě). V ostatních případech si Správce vyžádá ke zpracování marketingových údajů souhlas Subjektu údajů (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR), který může být kdykoliv odvolán.
Poskytnutí osobních údajů je smluvním požadavkem – bez poskytnutí potřebných údajů (identifikačních a doručovacích) by nebylo možné uzavřít smlouvu a dodat objednané zboží či služby. Pokud Subjekt údajů osobní údaje neposkytne, nemůže dojít k účinnému objednání a plnění smlouvy. Žádné údaje nejsou zpracovávány automatizovaně tak, že by docházelo k automatizovanému rozhodování či profilování vůči Subjektu údajů v právně významném rozsahu.
Doba uložení údajů: Osobní údaje jsou uloženy po dobu trvání smluvního vztahu a dále po dobu, po kterou je Správce povinen uchovávat doklady o uzavřených obchodech dle obecně závazných právních předpisů. To znamená minimálně 5 let od ukončení smlouvy (dle zákona o účtovatnictví) a 10 let od konce zdaňovacího období (dle zákona o DPH). V případě uděleného souhlasu se zpracováním pro marketing platí do odvolání souhlasu (nejdéle však 5 let od udělení, není-li prodlouženo). Údaje Uživatelského účtu jsou zpracovávány po dobu aktivního využívání účtu a poté po přiměřenou dobu, pokud zákon nevyžaduje delší uchování. Po uplynutí příslušných lhůt budou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
Příjemci osobních údajů: Správce předává osobní údaje třetím osobám pouze, je-li to nutné k dosažení výše uvedených účelů nebo pokud mu tak ukládá zákon. Osobní údaje mohou být předány:
- Dopravcům a logistickým partnerům, kteří zajišťují doručení zboží (adresní a kontaktní údaje příjemce).
- Provozovatelům střelnic či smluvním instruktorům, spolupracujícím na zajištění kurzu (identifikační údaje účastníků, případně informace o zdravotních omezeních, pokud jsou nutné pro bezpečnost).
- Poskytovatelům IT služeb a další infrastruktury (datová úložiště, softwarové aplikace), které Správce využívá pro provoz e-shopu a uchovávání dat – tato zpracování se dějí na základě smlouvy o zpracování osobních údajů a poskytovatelé nesmí údaje použít k jiným účelům.
- Účetním a právním poradcům Správce, pokud je to nezbytné k zajištění plnění zákonných povinností (např. předání podkladů účetnímu pro zpracování účetnictví).
- Orgánům veřejné moci v případech stanovených právními předpisy (zejm. finanční úřady, soudy, orgány činné v trestním řízení apod., na základě zákonné žádosti).
Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (mimo EU) nebo mezinárodní organizaci, vyjma situací, kdy by to vyžadovalo plnění smlouvy (např. dodání zboží do zahraničí) – i v takových případech však zajistí odpovídající ochranu údajů dle kapitoly V GDPR.
Práva subjektu údajů: Subjekt údajů má dle platných právních předpisů následující práva: (a) právo na přístupk osobním údajům u Správce a získání kopie zpracovávaných údajů (čl. 15 GDPR); (b) právo na opravu nepřesných či neúplných údajů (čl. 16 GDPR); (c) právo na výmaz osobních údajů („právo být zapomenut“) v případech stanovených v čl. 17 GDPR – např. pokud již údaje nejsou potřebné nebo bylo odvoláno svolení; (d) právo na omezení zpracování(čl. 18 GDPR) po dobu řešení sporných otázek ohledně zpracování; (e) právo na přenositelnost údajů k jinému správci (čl. 20 GDPR) – to se týká údajů zpracovávaných automatizovaně na základě souhlasu nebo smlouvy; (f) právo vznést námitku proti zpracování pro účely oprávněných zájmů Správce (čl. 21 GDPR) – v takovém případě Správce údaje dále nezpracovává, dokud neprokáže závažné oprávněné důvody převyšující práva Subjektu údajů nebo pro určení, výkon či obhajobu právních nároků. Pokud je vznesena námitka proti zpracování za účelem přímého marketingu, zpracování je ukončeno vždy.
Subjekt údajů má dále právo podat stížnost u dozorového úřadu, kterým je v ČR Úřad pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívá, že zpracováním osobních údajů je porušeno GDPR.
Uplatnění práv: Veškerá svá práva může Subjekt údajů uplatnit u Správce, a to písemně na poštovní adresu sídla společnosti nebo elektronicky na e-mail privacy@cairocz.cz. Žádost by měla být dostatečně určitá, aby bylo možné ověřit identitu žadatele a vyhledat relevantní údaje. Správce poskytne vyjádření a případné vyřízení žádosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti (ve složitých případech lze lhůtu prodloužit o další 2 měsíce). Úkony spojené s uplatněním práv jsou bezplatné, ledaže by šlo o zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené požadavky, kdy může Správce účtovat administrativní poplatek nebo odmítnout žádosti vyhovět.
Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů, neboť mu taková povinnost ze zákona neplyne. Ve věci ochrany osobních údajů je však možné kontaktovat přímo jednatele společnosti prostřednictvím výše uvedeného e-mailu.
Tento dokument „Zásady zpracování osobních údajů“ může být příležitostně aktualizován. Aktuální znění je vždy dostupné na Webové stránce. (Poslední aktualizace: 1. 9. 2025.)
Bezpečnostní upozornění při zacházení se zbraněmi
Společnost CAIRO CZ Akademie v souladu s § 2896 občanského zákoníku tímto varuje účastníky kurzů a všechny osoby pohybující se na střelnici či obdobných místech, kde probíhají střelecké aktivity, před nebezpečím spojeným s pohytem v těchto místech a s manipulací se zbraněmi. Bezpečnostní podmínky pohybu osob na střelnici a střelištích doplňují bezpečnostní pravidla stanovená v provozním řádu střelnice vydaném na základě zákona č. 119/2002 Sb., o střelných zbraních a střelivu, ve znění pozdějších předpisů, přičemž toto upozornění platí v rámci těchto pravidel a nevybočuje z nich.
Upozornění na rizika: Přítomnost na střelnici či v místech, kde se manipuluje s palnými zbraněmi, je vždy spojena se zvýšeným rizikem ohrožení života, zdraví osob nebo majetku, a to bez ohledu na veškerá bezpečnostní opatření přijatá pořadatelem kurzu. Osoby, které se v takových prostorech nacházejí (účastníci kurzů i doprovod), činí tak na vlastní nebezpečí. Svou účastí stvrzují, že se tohoto rizika rozhodli nést vědomě a dobrovolně.
Konkrétní nebezpečí: Osoby nacházející se na střelnici nebo v její bezprostřední blízkosti jsou vystaveny mimo jiné následujícím rizikům a vlivům:
- nebezpečí úrazu pohybujícími se částmi zbraní (např. závěr při výstřelu),
- zpětný ráz a možné vyražení zbraně z rukou při výstřelu,
- selhání zbraně a jejího mechanismu (porucha, nekontrolovaný výstřel),
- hlučné prostředí – riziko poškození sluchu výstřelem,
- riziko poškození zraku (např. odražené částice, prach, záblesk),
- riziko popálenin (horké plyny, nábojnice, části zbraně po výstřelu),
- riziko střelného poranění či jiného vážného úrazu při nedodržení bezpečnostních pravidel.
Z výše uvedených důvodů jsou všechny osoby povinny používat vhodné ochranné pomůcky, zejména ochranu sluchu a zraku, a rovněž zvolit vhodný oděv a obuv odpovídající prostředí (např. dlouhé kalhoty, pevná obuv). Každý je povinen zacházet se zbraní tak, aby nedošlo k újmě na zdraví či majetku – zbraň musí být vždy mířena bezpečným směrem, prst mimo spoušť, a je nutno respektovat veškerá další pravidla bezpečné manipulace.
Zákaz ovlivnění: Osoby nacházející se v prostorách střelnice či manipulující se zbraněmi nesmějí být pod vlivem alkoholu ani jiných návykových látek. Dále nesmí být pod vlivem léků či trpět onemocněním, které snižuje schopnost soustředění nebo orientace. Porušení tohoto zákazu povede k okamžitému vykázání z prostoru střelnice.
Respektování pokynů: Každý, kdo se nachází na střelnici nebo na místě konání střelecké akce, je povinen respektovat provozní nebo návštěvní řád daného místa a uposlechnout pokyny oprávněných osob (instruktorů, správců střelnice, rozhodčích apod.). Porušení těchto povinností může vést k okamžitému ukončení činnosti dané osoby na střelnici a vykázání z areálu, bez nároku na vrácení případného vstupného či kurzovného.
Zásada zní: S palnou zbraní se vždy zachází tak, jako kdyby byla nabitá! Tuto zásadu musí mít na paměti všichni účastníci i další osoby vždy, když manipulují se zbraní.
Doporučení pojištění: CAIRO CZ Akademie výslovně doporučuje, aby každý účastník kurzu či střelecké akce měl sjednáno vlastní pojištění pro případ újmy na zdraví či majetku. Doporučeno je zejména úrazové pojištění pro případ zranění účastníka a pojištění odpovědnosti pro případ, že by účastník způsobil újmu jiné osobě.
Svým podpisem přihlášky na kurz či vstupem na střelnici účastník stvrzuje, že byl s tímto bezpečnostním upozorněním obeznámen, rozumí mu a bude se jím důsledně řídit. Dodržování těchto zásad je základním předpokladem bezpečné střelby – chrání zdraví a život jeho samotného i všech ostatních.